اینورتر جوشکاری چیست و چه کاربردی دارد؟

اینورتر جوشکاری چیست و چه کاربردی دارد؟

اینورتر جوشکاری چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه‌های جوش اینورتر به انواعی از دستگاه‌های جوشکاری گفته می‌شود که در ساخت آن‌ها از تکنولوژی بسیار بالایی استفاده شده است.

منبع تغذیه به کار رفته در این سیستم‌های جوش، این توانایی را دارد که جریانی بسیار بالا برای عملیات جوشکاری فراهم آورد. لازم به ذکر است که مقدار جریان خروجی این دستگاه و هم‌چنین ولتاژ سیستم جوش اینورتر قابل تنظیم شدن است. بنابراین می‌توان آن را در طی فرایند جوشکاری به وسیله ولوم آمپر خروجی دستگاه جوش اینورتر کنترل و تنظیم نمود. این سیستم‌های جوشکاری بسیار کم حجم هستند و وزنی سبک دارند. از طرف دیگر میزان مصرف برق در آن‌ها نیز بسیار کم‌تر از دیگر انواع دستگاه‌های جوش و قدیمی است.

نحوه عملکرد دستگاه جوش اینوتر

در دستگاه‌های جوش اینوتر، برق شهری به صورت‌های تک فاز و یا سه فاز وارد دستگاه می‌شود و سپس توسط 50 تا 60 هرتز و با فرکانس AC در این منبع تغذیه به برق ورودی KHZ تبدیل می‌شود. پس از این مرحله، جریان تبدیل شده به بخش اینوتری دستگاه جوشکاری وارد می‌شود. در این واحد به جریان متناوب موج مربعی با فرکانس بالا تغییر پیدا می‌کند. این جریان پس از عبور از مبدل‌های هسته فریتی تغییر می‌کند و سپس جریانی ایجاد می‌شود که پس از انجام فرایندهای یکسو سازی و هم‌چنین فیلترینگ می‌تواند به جریان بیشتری برای جوشکاری تبدیل گردد.

تکنولوژی IGBT چیست؟

یکی از مزایای سیستم‌های جوشکاری اینورتر به کار رفتن تکنولوژی IGBT در ساخت و طراحی این محصولات است. لازم است بدانید که وظیفه این تکنولوژی این است که فرکانس را افزایش دهد. در حقیقت به کارگیری این فناوری در ساخت اینورترهای جوشکاری باعث شده تا در ابعاد و سایز این نوع از محصولات جوشکاری تغییر و تحولاتی وسیع اتفاق بیفتد. یکی از این تغییرات این است که به کارگیری این تکنولوژی باعث شد تا وزن دستگاه‌های اینورتر بسیار کم شود. از طرف دیگر تکنولوژی IGBT به کار رفته در ساخت این دستگاه‌ها باعث شده تا این سیستم‌ها بتوانند نقش قابل توجهی در کاهش میزان اتلاف و مصرف انرژی به ویژه در بی باری 95 درصد و یا در زیر بار حدود 40 تا 50 درصد داشته باشند.

مزایا و معایب اینورتر جوشکاری

در حقیقت می‌توان گفت مزیت و نقطه قوت اساسی دستگاه‌های جوش اینورتر، وزن کم آن‌ها است که از این طریق، قابلیت حمل و نقل این سیستم‌ها در شرایطی راحت‌تر به وجود می‌آید. بنابراین دستگاه جوش اینورتر را می‌توانید مانند یک کیف دستی کوچک به محل مورد نظر خود برای انجام عملیات جوشکاری انتقال دهید. در حقیقت یکی از عواملی که باعث شده تا این دستگاه، سیستمی کوچک و قابل حمل و نقل باشد، این است که در ساخت این محصولات از مبدل‌های بسیار کوچک‌تری نسبت به دستگاه‌های جوش قدیمی استفاده شده است. بنابراین این دستگاه‌ها قابلیت حمل دارند و از طرف دیگر فشرده‌تر نیز هستند. بنابراین می‌توانید از این دستگاه‌های جوشکاری در اماکنی استفاده کنید که تنگ هستند و یا به دلیل باریک بودن بیش از حد، نمی‌توانید از دستگاه‌های جوش سنتی استفاده کنید.

کاربردهای اینورترهای جوشکاری

با توجه به ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد اینورترهای جوشکاری توانسته‌اند جایگاه مناسبی را در صنایع مختلف به دست آورند و در مجموعه‌ای از مشاغل بتوان این سیستم‌ها را مورد استفاده قرار داد. از جمله موارد کاربرد این دستگاه‌های جوش می‌توان به کارگیری آن‌ها در طرح‌های صنعتی از جمله ساخت خطوط و لوله‌های نفتی را نام برد. در صنعت تولید خودرو و هم‌چنین ساخت انواع مختلف ماشین الات صنعتی نیز از این امکانات جوشکاری استفاده می‌شود. از دیگر موارد کاربرد اینورتر جوشکاری می‌توان به استفاده از این ابزار، در صنایع شیمیایی اشاره کرد.

معرفی دستگاه اینورتر جوشکاری رونیکس 4604 پاور مکس

اینورتر جوشکاری رونیکس 4604 پاور مکس، توسط شرکت رونیکس RONIX ساخته شده است. این دستگاه دارای چند ویژگی قابل بررسی است.

نمایشگر دیجیتال آمپر

دارا بودن نمایشگر دیجیتال آمپر از دیگر ویژگی‌های این نوع از سیستم‌های جوشکاری اینورتر است. از طریق به کارگیری دستگاه جوشکاری اینورتر رونیکس 4604 پاور مکس، در هنگام عملیات جوشکاری می‌توانید جریان خروجی سیستم را به راحتی کنترل و تنظیم نمایید و آن را در اختیار خود بگیرید و سپس خروجی واقعی دستگاه را مشاهده کنید.

سیستم قطع کن حرارتی اتوماتیک

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در این سیستم‌های جوشکاری، این است که این نوع از دستگاه اینورتر جوش، به سیستم قطع کن حرارتی خودکار، نیز مجهز شده است. به این سیستم قطع کن حرارتی، در اصطلاح ترموسوئیچ نیز گفته می‌شود. وجود ترموسوئیچ در این دستگاه موجب می‌شود تا سیستم فوق، بتواند از دستگاه جوشکاری مورد نظر در برابر عوامل خطرساز از جمله افزایش یافتن حرارت و دمای بالا، محافظت خوبی به عمل آورد. این عامل باعث می‌شود تا بر میزان عمر و دوام محصول مورد نظر اضافه شود و میزان خرابی دستگاه و هم‌چنین نیاز به تعمیر آن کم‌تر گردد.

سیستم ضد چسبندگی

از دیگر ویژگی‌های این سیستم، به کارگیری سیستم ضد چسبندگی است که به آن Anti Stick نیز گفته می‌شود. وجود این ویژگی در دستگاه اینوتور رونیکس 4604 باعث می‌شود تا در هنگام انجام عملیات جوشکاری با این دستگاه، کارکردن با انواع مختلف الکترودهای جوشکاری آسان‌تر و راحت‌تر باشد.

برخورداری از تکنولوژی روز دنیا IGBT

وجود این عامل باعث می‌شود تا بتوان از این دستگاه، کیفیت جوش بیشتر و با کیفیت بهتر را انتظار داشت. از این طریق، هم‌چنین میزان مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند و در مقابل، کارآمدی و کارآیی سیستم بهتر و بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


ابزار آلات ابزار آلات ایمنی استانداردهای جوشکاری استفاده از گاز محافظ در جوشکاری چه تاثیری می‌گذارد؟ الکترود جوشکاری انواع جوشکاری انواع دستگاه جوش انواع دستگاه جوش اینورتر انواع روشهای جوشکاری ایران جوش اینورتر اینورتر جوش اینورتر جوشکاری اینورتر جوشکاری چیست؟ تجهیزات جوشکاری جوش و برش جوشکاری جوشکاری آرگون جوشکاری اصطکاکی ارتعاشی جوشکاری الکترود دستی جوشکاری الکترود دستی (SMAW) چیست؟ جوشکاری با گاز اکسیژن جوشکاری تیگ جوشکاری در حالت جامد جوشکاری مقاومتی خرید قطعات اینورتر جوش دستگاه اینورتر جوش دستگاه اینورتر جوش دست دوم دستگاه اینورتر جوشکاری دستگاه جوش دستگاه جوش co2 دستگاه جوش آرگون acdc دستگاه جوش آرگون آب خنک دستگاه جوش اینورتر دستگاه جوش اینورتر چیست و چگونه عمل میکند؟ دستگاه جوشکاری دستگاه جوشکاری اینورتر فروش قطعات اینورتر جوش فروشگاه ایران جوش قطعات اینورتر جوش قطعات اینورتر جوشکاری قیمت دستگاه جوش اینورتر دست دوم قیمت قطعات اینورتر جوش لوازم جانبی اینورتر جوشکاری ماسک جوشکاری

آخرین پروژه ها


تفاوت دستگاه جوش و اینورتر
دستگاه جوش آرگون ۲۵۰آمپر تکفاز ACDC
دستگاه جوش آرگون 315 آمپر
برش پلاسما چیست؟ انواع مختلف برش پلاسما
اینورتر ماسفت بهتر است یا IGBT؟
جوشکاری co2 چیست؟ و کاربرد آن در اسکلت ساختمان

درباره ما


اینورترهای جوشکاری ایران جوش و لوازم جوش و برش

نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش اینورتر های جوشکاری ایران جوش

تعمیرات تخصصی انواع اینورتر های جوشکاری

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟