دستگاه جوش تفنگی چیست؟

دستگاه جوش تفنگی چیست؟

دستگاه جوش تفنگی چیست؟

دستگاه جوش تفنگی یکی از انواع دستگاه های جوش جدید و مدرنی است که وجود آن تغییرات چشمگیری در صنعت جوشکاری داشته است. این دستگاه نسبت به سایر اینورترهای جوشکاری ظاهر متفاوت و اندازه کوچک تری دارد.

در واقع طراحی دستگاه جوش تفنگی به گونه ای است که شباهت زیادی به دستگاه دریل دارد.

در صورتی که در حرفه جوشکاری فعالیت می کنید و قصد خرید ابزار و تجهیزات آن را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله با یکی از بهترین دستگاه های کاربردی در این زمینه، به نام دستگاه جوش تفنگی آشنا خواهید شد.

انواع دستگاه جوش تفنگی

یکی از بهترین مزایای خرید دستگاه های جوش تفنگی این است که به منظور کارایی بهتر در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است.

به گونه ای که می توان کلیه عملیات جوشکاری را به صورت دقیق و مطابق با نیاز هر پروژه انجام داد. انواع دستگاه جوش تفنگی عبارتند از:

دستگاه جوش تفنگی چند منظوره:

دستگاه جوش تفنگی چند منظوره یکی از انواع دستگاه های جوشکاری کاربردی در جوشکاری است که با استفاده از آن می توان جوشکاری های ظریف را برای فلزاتی مانند استیل، تیتانیوم و گالوانیزه را انجام داد. حرارت این دستگاه بالای ۴۰۰ درجه است.

به همین دلیل می توان از آن برای متصل کردن دستگاه های مختلف استفاده کرد. علاوه بر این، به دلیل حرارت کمتری که در مقایسه با دستگاه جوش معمولی دارد، نمی توان با استفاده از آن الکترودهای پوشش دار را ذوب کرد. همچنین قابلیت ایجاد قوس الکتریکی را نیز ندارد.

دستگاه جوش تفنگی معمولی:

دستگاه جوش تفنگی معمولی به دلیل عملکرد منحصر به فردی که دارد، جزء انواع اینورترهای جوشکاری محسوب می شود. با این تفاوت که در ساختار و تولید آن انبر جوشکاری حذف شده است.

به همین دلیل به شکل مدرن تر و بسیار سریع تر می توان از آن برای انواع جوشکاری ها استفاده کرد. عملکرد و قدرت این دستگاه به گونه ای است که قابلیت جوشکاری الکترودهای مختلف را دارد.همچنین می توان با آن فولاد های کم کربن و آلیاژی را جوشکاری کرد.

نحوه کار با دستگاه جوش تفنگی به چه صورت است؟

یکی از نکات مهمی که قبل از خرید انواع دستگاه های جوش باید از آن مطلع باشید،اطلاع از نحوه عملکرد و استفاده از آن ها است.

دستگاه جوش تفنگی به گونه ای طراحی شده که یک جوشکار می تواند از آن در چندین نوع فرآیند از جمله جوشکاری نقطه ای، جوشکاری قوس الکتریکی و جوشکاری با پرتو الکترونی استفاده کند.

برای شروع کار با این دستگاه ابتدا دو شاخ دستگاه را به برق شهری متصل می کنیم. سپس الکترود تعبیه شده در آن را در جهت عقربه های ساعت که در قسمت مربوط به اتصال الکترود قرار دارد، می چرخانیم که محکم شود. سپس کابل انبر اتصال را به ترمینال منفی متصل کرده و به خوبی می چرخانیم تا محکم تر شود.

سپس دستگاه جوش تفنگی را روشن کرده و میزان آمپر مورد نیاز را تنظیم می کنیم. در مرحله آخر نیز از الکترود مناسب با نوع جوشکاری برای انجام عملیات جوش استفاده می کنیم.

مزایای دستگاه جوش تفنگی چیست ؟

همه دستگاه هایی که برای استفاده در صنایع مختلف تولید می شوند، هر کدام دارای معایب و مزایای هستند.

در این میان دستگاه جوش تفنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله مهم ترین مزایای این دستگاه که باعث افزایش کارایی آن شده، می توان موارد زیر را نام برد:

  • قابلیت حمل راحت و آسان
  • صرفه جویی در مصرف برق
  • منبع تغذیه جوشکاری قوی
  • کارایی گسترده تر
  • مجهز شده به سیستم حفاظتی خودکار در برابر بار اضافه
  • قابلیت جوش فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی، فولاد سخت در صنایع مختلف
  • امکان استفاده در فضای آزاد و ارتفاع های بالا به دلیل وزن سبک و راحت
  • قابیلت جوشکاری الکترود ها با قطرهای ۲ و ۳.۲
  • قابلیت استفاده برای الکترود های مختلف (از جمله رتیلی، قلیایی، اسیدی)
  • از بین رفتن مشکلات ناشی از داغ شدن انبر جوش به دلیل حذف انبر جوش از این دستگاه
  • معایب دستگاه جوش تفنگی

    با وجود مزایای ذکر شده در مورد دستگاه جوش تفنگی، این دستگاه مانند برخی از دستگاه های کاربردی در صنایع جوشکاری یا سایر صنایع، معایبی نیز دارد.

  • اما به طور کلی معایب این دستگاه در مقایسه با مزایایی که برای صنایع مختلف دارد، بسیار نا چیز و چشم پوشیدنی است. از جمله مهم ترین معایب این دستگاه می توان موارد زیر را نام برد:

    1. خستگی دست در مدت زمان کار طولانی به دلیل نوع طراحی دستگاه
    2. عدم دید کامل اپراتور روی قطعه کار جوشکاری

اشتراک گذاری این مقاله

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


ابزار آلات ابزار آلات ایمنی استانداردهای جوشکاری استفاده از گاز محافظ در جوشکاری چه تاثیری می‌گذارد؟ الکترود جوشکاری انواع جوشکاری انواع دستگاه جوش انواع دستگاه جوش اینورتر انواع روشهای جوشکاری ایران جوش اینورتر اینورتر جوش اینورتر جوشکاری اینورتر جوشکاری چیست؟ تجهیزات جوشکاری جوش و برش جوشکاری جوشکاری آرگون جوشکاری اصطکاکی ارتعاشی جوشکاری الکترود دستی جوشکاری الکترود دستی (SMAW) چیست؟ جوشکاری با گاز اکسیژن جوشکاری تیگ جوشکاری در حالت جامد جوشکاری مقاومتی خرید قطعات اینورتر جوش دستگاه اینورتر جوش دستگاه اینورتر جوش دست دوم دستگاه اینورتر جوشکاری دستگاه جوش دستگاه جوش co2 دستگاه جوش آرگون acdc دستگاه جوش آرگون آب خنک دستگاه جوش اینورتر دستگاه جوش اینورتر چیست و چگونه عمل میکند؟ دستگاه جوشکاری دستگاه جوشکاری اینورتر فروش قطعات اینورتر جوش فروشگاه ایران جوش قطعات اینورتر جوش قطعات اینورتر جوشکاری قیمت دستگاه جوش اینورتر دست دوم قیمت قطعات اینورتر جوش لوازم جانبی اینورتر جوشکاری ماسک جوشکاری

آخرین پروژه ها


تفاوت دستگاه جوش و اینورتر
دستگاه جوش آرگون ۲۵۰آمپر تکفاز ACDC
دستگاه جوش آرگون 315 آمپر
برش پلاسما چیست؟ انواع مختلف برش پلاسما
اینورتر ماسفت بهتر است یا IGBT؟
جوشکاری co2 چیست؟ و کاربرد آن در اسکلت ساختمان

درباره ما


اینورترهای جوشکاری ایران جوش و لوازم جوش و برش

نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش اینورتر های جوشکاری ایران جوش

تعمیرات تخصصی انواع اینورتر های جوشکاری

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟