علت داغ شدن کابل جوشکاری و انبر جوش

علت داغ شدن کابل جوشکاری و انبر جوش

علت داغ شدن کابل جوشکاری و انبر جوش

کابل جوشکاری یکی از وسایل مهم و ضروری در شغل جوشکاری است که وظیفه عبور جریان برق را برعهده دارد.

برای اینکه دو فلز بهم جوش بخورند و خال جوش ایجاد شود باید دو فلز مذاب شوند که برای این کار نیاز به وارد کردن گرما است، که این گرما از طریق جریان الکتریسیته ایجاد می شود.

از این رو با وصل کردن یک کابل به انبر جوشکاری و وصل کردن به انبر اتصال باعث ایجاد جریان برق و برگشت آن به داخل دستگاه می شود.

دقت داشته باشید که قطعی کابل می تواند باعث جوش ندادن و روشن نشدن دستگاه جوش شود و از آن طرف تکه تکه بودن کابل و قفل نشدن نری مادگی دستگاه با کابل جوش منجر به داغ شدن کابل و انبر جوشکاری می شود.

بهترین کابل جوشکاری
کابلی که بتواند جریان برق را به راحتی عبور دهد و همچنین در حین جوشکاری داغ نشود و کاملا انعطاف پذیر و نرم باشد بهترین نوع است که می تواند دست جوشکار را نیز در حین کار آزاد بگذارد.

البته با توجه به قطر و همچنین طول کابل انواع مختلف از آن  در بازار وجود دارد که می توانید بخرید.

کابل جوش نمره ۱۲ یا سایز ۲۵*۱

کابل جوشکاری نمره ۱۴ یا سطح مقطع ۳۵*۱

کابل جوش نمره ۱۶ یا سطح مقطع ۵۰*۱

کابل جوشکاری نمره ۱۸ یا سایز ۷۰*۱

کابل جوش پی وی سی

کابل جوش TPR

کابل جوش لاستیکی

قطعی کابل جوشکاری عاملی بر روشن نشدن و جوش ندادن دستگاه جوش

یکی از عوامل اصلی در جوش ندادن و روشن نشدن دستگاه جوش این است که کابل جوش قطع باشد.

البته یکی از کارهای اشتباهی که جوشکاران مبتدی انجام می دهند این  است که به جای خرید کابل بلند اقدام به اضافه کردن یک تکه کابل به کابل قدیمی می کنند که خطرناک است و با اتلاف انرژی باعث داغ شدن کابل جوشکاری و انبر جوش می شود.

 

عوامل تأثیر گذار بر داغ شدن کابل جوشکاری

 

بی کیفیتی، قطعه قطعه بودن و همچنین قفل نشدن نری مادگی کابل به دستگاه جوش از دلایل اصلی داغ شدن کابل جوشکاری است که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید در غیر این صورت حتی ممکن است با قطعی کابل و جوش ندادن و روشن نشدن دستگاه جوش همراه شود.

۱- بی کیفیتی بودن فلز درونی کابل جوش

برخی اوقات یک جوشکار شاید برای کاهش هزینه های جوشکاری اقدام به خرید کابل جوش بی کیفیت کند ( ۱۰۰ درصد فلز درون کابل مس نباشد)

از این رو باعث می شود که حرارت زیادی تولید کند چون برخی از کابل ها به جای مس داخل آن آلومینیوم استفاده شده است.

۲- قطعه قطعه بودن کابل جوش

بسته به نوع پروژه کاری خود و طول کابل باید اقدام به خرید بهترین کابل جوشکاری کنید که متاسفانه برخی از جوشکاران رعایت نمی کنند و  برای بلند تر کردن کابل اقدام به وصل کردن چند تکه کابل بهم دیگر می کنند که باعث اتلاف انرژی و تولید حرارت زیاد می شود.

۳- قفل نشدن نری مادگی دستگاه جوش و کابل جوشکاری

یکی از مواردی که باعث افزایش طول عمر کابل و دستگاه جوش اینورتر می شود نری و مادگی کابل جوش است.

در واقع چنانچه نری مادگی دستگاه جوش بهم قفل نشود گرمای زیادی ایجاد می کند و باعث از بین رفتن خروجی دستگاه جوش و در نتیجه خرابی دستگاه جوش می شود که باید برای تعمیر آن هزینه زیادی بپردازید.

۴- بلندی بیش از حد کابل و عدم همخوانی آن با ساز کابل جوشکاری

چنانچه می خواهید کابل بلندی داشته باشید حتما دقت داشته باشید که طوری آنرا بلند کنید که داغ نشود و به دستگاه جوش آسیب نزند.

۵- اتصال غیر استاندارد انبر جوش به کابل جوشکاری

داغ شدن انبر جوشکاری باعث می شود که جوشکار نتواند با آن کار کند و روی کیفیت جوش قطعات تاثیر منفی می گذارد که یکی از دلایل اصلی داغی آن قرار نگرفتن دقیق مس کابل زیر پیچ اتصال است که باعث می شود میزان آمپر دستگاه بالا رود و در نتیجه انبر و کابل بیش از حد داغ و گرم شوند و در مدت کمی ذوب شود و با قطعی همراه شود.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


ابزار آلات ابزار آلات ایمنی استانداردهای جوشکاری استفاده از گاز محافظ در جوشکاری چه تاثیری می‌گذارد؟ الکترود جوشکاری انواع جوشکاری انواع دستگاه جوش انواع دستگاه جوش اینورتر انواع روشهای جوشکاری ایران جوش اینورتر اینورتر جوش اینورتر جوشکاری اینورتر جوشکاری چیست؟ تجهیزات جوشکاری جوش و برش جوشکاری جوشکاری آرگون جوشکاری اصطکاکی ارتعاشی جوشکاری الکترود دستی جوشکاری الکترود دستی (SMAW) چیست؟ جوشکاری با گاز اکسیژن جوشکاری تیگ جوشکاری در حالت جامد جوشکاری مقاومتی خرید قطعات اینورتر جوش دستگاه اینورتر جوش دستگاه اینورتر جوش دست دوم دستگاه اینورتر جوشکاری دستگاه جوش دستگاه جوش co2 دستگاه جوش آرگون acdc دستگاه جوش آرگون آب خنک دستگاه جوش اینورتر دستگاه جوش اینورتر چیست و چگونه عمل میکند؟ دستگاه جوشکاری دستگاه جوشکاری اینورتر فروش قطعات اینورتر جوش فروشگاه ایران جوش قطعات اینورتر جوش قطعات اینورتر جوشکاری قیمت دستگاه جوش اینورتر دست دوم قیمت قطعات اینورتر جوش لوازم جانبی اینورتر جوشکاری ماسک جوشکاری

آخرین پروژه ها


دستگاه جوش آرگون ۲۵۰آمپر تکفاز ACDC
دستگاه جوش آرگون 315 آمپر
برش پلاسما چیست؟ انواع مختلف برش پلاسما
اینورتر ماسفت بهتر است یا IGBT؟
جوشکاری co2 چیست؟ و کاربرد آن در اسکلت ساختمان
نصب و راه اندازی دستگاه جوشکاری آرگون

درباره ما


اینورترهای جوشکاری ایران جوش و لوازم جوش و برش

نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش اینورتر های جوشکاری ایران جوش

تعمیرات تخصصی انواع اینورتر های جوشکاری

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟