جوشکاری چدن چگونه انجام می شود؟

جوشکاری چدن چگونه انجام می شود؟

جوشکاری چدن چگونه انجام می شود؟

جوشکاری چدن چگونه انجام می شود؟

جوشکاری چدن کاری دقیق است که نیاز به گرمای زیاد و اغلب تجهیزات گران قیمت دارد.

شما نمی توانید فقط با خواندن یک مقاله مختصر در اینترنت آن را بیاموزید؛ هر چقدر هم آن مقاله را برای خودتان آموزنده بدانید.

با این حال ، درک اصول می تواند به شما در آماده سازی یک دوره  کمک کند یا تصمیمات بهتری را در فرایند جوشکاری توسط پرسنل واجد شرایط زیر نظر شما بگیرد.

دما و محیط

چدن را در درجه حرارت بین 150 تا 500 درجه فارنهایت (65 تا 260 سانتیگراد) نگه دارید.

فقط بخش هایی را که نیاز به کار دارند تا دمای 500 تا 1200 درجه فارنهایت (260 تا 649 درجه سانتیگراد) (260 تا 649 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

در فرایند جوشکاری چدن اطراف آهن را خنک نگه دارید اما نگذارید سرد شود. در صورت امکان شما می توانید از ماشین آلات استفاده کنید تا دمای آهن خود را به اندازه مطلوب گرم نگه دارید.

وصله تعمیر خود را به اندازه کافی خنک نگه دارید به اندازه ای که بتوانید با دست لخت خود و با ایمنی آنرا لمس کنید.

مراحل جوشکاری چدن

1- در جوشکاری چدن ترک ها و برآمدگی ها را با اتصال قسمت ریخته گری که به عنوان اتصال بین قسمتهای دست نخورده چدن عمل می کند، ترمیم کنید.

تکه های جوشکاری شده با استفاده از جوش های کوتاه ، هر یک در حدود 1 اینچ (2.5 سانتی متر) در محل قرار دارند. این کار باعث می شود فلز مورد نیاز کار شما از رسیدن به گرمای بیش از حدآن جلوگیری شود.

2- برای تقویت ترک های بزرگ از تکنیک گلدان استفاده کنید.

این تکنیک شامل حفر سوراخ ها به سطح چدن و ​​سپس پیچ کردن پچ ها در محل است. سپس پیچ ها را به عنوان بخشی از کار تعمیر ، جوش می دهید. انتظار دارید در زمان انجام جوشکاری ترک های کوچک در آهن پیدا کنید.

این یک قسمت طبیعی و غیرقابل اجتناب از جوشکاری چدن است. از ترکیب آب بندی برای اتصالات و بخش هایی که باید ضد آب باشند استفاده کنید.

روش های جوشکاری

تکنیک های جوشکاری باید بر اساس مناسب بودن آنها در جوشکاری آلیاژ چدن انتخاب شود. رایج ترین فرایند جوشکاری جوشکاری استیک ، اکسی استیلن و  جوش برنج است.

جوشکاری با استیک

جوشکاری استیک که به جوشکاری قوس فلزی محافظ یا جوشکاری MMA نیز معروف است ، از یک الکترود مصرفی پوشیده از شار استفاده می کند.

بسته به کاربرد ، رنگ مورد نیاز و میزان استفاده از دستگاه که بعد از جوشکاری باید انجام شود از انواع مختلف الکترود جوشکاری استفاده می شود.

سه نوع پرکننده اصلی وجود دارد که خوب کار می کنند

  • الکترودهای پوشیده از چدن
  • الکترودهای آلیاژ مس
  • الکترودهای آلیاژ نیکل

الکترودهای آلیاژ نیکل محبوب ترین برای جوشکاری چدن هستند. جوشکاری استیک بسته به کاربرد ، ترکیب رنگ و میزان ماشینکاری مورد نیاز بعد از جوشکاری ، از انواع مختلف الکترود جوشکاری استفاده می کند.

جوشکاری با اکسی استیلن

جوشکاری اکسی استیلن نیز از الکترودها استفاده می کند.

به جای قوس تولید شده توسط جریان ، یک مشعل  اکسی استیلن انرژی لازم برای جوشکاری را فراهم می کند. الکترودهای چدن ، و الکترودهای روی مس ، هر دو برای جوشکاری چدن با اکسی استیلن مناسب هستند. باید مراقب باشید از چدن در حین جوش دادن استیلن اکسیده نشود ، زیرا این باعث ریزش سیلیکون و تشکیل آهن سفید در جوش می شود. میله جوشکاری باید در استخر جوشکاری ذوب و نه مستقیم توسط شعله ذوب شود تا شیب دما به حداقل برسد.

جوشکاری برنج

جوش برنج به دلیل تأثیر حداقل بر روی خود فلز پایه ، روشی متداول برای جوشکاری از نوع چدن است.

میله جوشکاری پرکننده چسبنده به سطح چدن را فراهم می کند. به دلیل پایین بودن سطح ذوب پرکننده نسبت به چدن ، پرکننده با چدن رقیق نمی شود بلکه به سطح چسبیده است.

نکته

تمیز بودن سطح برای جوش برنج بسیار مهم است زیرا پیوستگی به کیفیت پرکننده سطح فلز پایه بستگی دارد.

طبق طراحی ماشینی ، استفاده از شار برای جلوگیری از تشکیل اکسیدها در حین تراشیدن رایج است. شار یک مایع است که باعث خیس شدن می شود و به این وسیله اجازه می دهد جریان پرکننده بر روی قطعات فلزی بپیوندد. همچنین قسمت هایی از اکسیدها را تمیز می کند تا پرکننده محکم تر به قسمت های فلزی بچسبد.

مراحل مهم در جوشکاری چدن

1- فرایند جوشکاری  باید براساس جوشکاری چدن با دقت انتخاب شوند.  ترک خوردگی معمولاً در مرحله انقباض حرارتی رخ می دهد. با سرد شدن جوش و انقباض ، تنش کششی ایجاد می شود. اگر چدن به نقطه بحرانی برسد ، جوش ترک می خورد. احتمال ترک خوردگی با استفاده از استرس فشاری برای مقابله با استرس کششی هنگام خنک شدن کاهش می یابد.

2- جوشکارها از تکنیکی به نام لایه برداری (ضربات متوسط ​​با چکش) به یک مهره جوش تغییر شکل پذیر استفاده می کنند در حالی که جوش هنوز نرم است. لایه برداری خطر ترک خوردگی در جوش را کاهش می دهد ، اما فقط باید در هنگام کار با فلز، جوش نسبتاً انعطاف پذیر تلاش کرد.

3- مرحله آخر جوشکاری کنترل خنک کننده است. در این فرایند از مواد عایق برای کاهش سرعت خنک کننده در حد امکان استفاده می شود یا گرمای دوره ای را به جوش اعمال می کند تا روند خنک کننده طبیعی را کندتر کند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


ابزار آلات ابزار آلات ایمنی استانداردهای جوشکاری استفاده از گاز محافظ در جوشکاری چه تاثیری می‌گذارد؟ الکترود جوشکاری انواع جوشکاری انواع دستگاه جوش انواع دستگاه جوش اینورتر انواع روشهای جوشکاری ایران جوش اینورتر اینورتر جوش اینورتر جوشکاری اینورتر جوشکاری چیست؟ تجهیزات جوشکاری جوش و برش جوشکاری جوشکاری آرگون جوشکاری اصطکاکی ارتعاشی جوشکاری الکترود دستی جوشکاری الکترود دستی (SMAW) چیست؟ جوشکاری با گاز اکسیژن جوشکاری تیگ جوشکاری در حالت جامد جوشکاری مقاومتی خرید قطعات اینورتر جوش دستگاه اینورتر جوش دستگاه اینورتر جوش دست دوم دستگاه اینورتر جوشکاری دستگاه جوش دستگاه جوش co2 دستگاه جوش آرگون acdc دستگاه جوش آرگون آب خنک دستگاه جوش اینورتر دستگاه جوش اینورتر چیست و چگونه عمل میکند؟ دستگاه جوشکاری دستگاه جوشکاری اینورتر فروش قطعات اینورتر جوش فروشگاه ایران جوش قطعات اینورتر جوش قطعات اینورتر جوشکاری قیمت دستگاه جوش اینورتر دست دوم قیمت قطعات اینورتر جوش لوازم جانبی اینورتر جوشکاری ماسک جوشکاری

آخرین پروژه ها


تفاوت دستگاه جوش و اینورتر
دستگاه جوش آرگون ۲۵۰آمپر تکفاز ACDC
دستگاه جوش آرگون 315 آمپر
برش پلاسما چیست؟ انواع مختلف برش پلاسما
اینورتر ماسفت بهتر است یا IGBT؟
جوشکاری co2 چیست؟ و کاربرد آن در اسکلت ساختمان

درباره ما


اینورترهای جوشکاری ایران جوش و لوازم جوش و برش

نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش اینورتر های جوشکاری ایران جوش

تعمیرات تخصصی انواع اینورتر های جوشکاری

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟